søndag den 5. oktober 2014

Sweet baby Jebuz…..mexican breakfast Jamie Oliver style

Der er igen gået pænt lang tid, siden sidste “snak” på bloggen, men der har også været lidt knald på.

Ikke mindst i de sidste 3 ugers tid……eksamens tid…OMG!
I fredags fik jeg så afleveret mit projekt, rapportdelen.YAY…totalt overskudsagtigt.
Indtil jeg fredag aften finder en ekstra tegning i min mappe!!! Åhr fååååååårk……….nu er spørgsmålet:

  1. Har jeg GLEMT at lægge den i rapportmappen????
  2. ELLER….har jeg printet et eksemplar for meget!??

Åhr, suk,  hvor er det sønderrivende, spændende, irriterende og en masse andre ting og sager.

Hvorom alting er, er der dømt fremlæggelse på torsdag, og jeg kan ikke gøre en fis mere end mit bedste…….kryds lige fingre derude, ja??

 

TIlbage til morgenmaden!
Vi fik igår besøg af min BRO ( af gavn) og Strikke, for en kort bemærkning.
God mad, rødvin og godt selskab Smiley
Og til morgenmad skulle de da testkøre den længe planlagte mexicansk morgenmad.

2014-10-05 10.00.322014-10-05 10.00.362014-10-05 10.05.372014-10-05 10.05.39

Det smagte VILDT godt – fantastisk tømmermændsmad…..hvis man altså har tømmermænd Smiley med åben mund!

How to!?

2 peberfrugter
1 løg
2 friske chilier
2 fed hvidløg

Altsammen snittes fint i tynde skiver.

Godt med olivenolie i en pande (een med tilhørende låg!!), og hele herligheden kommer op i, sammen med et par laurbærbladeog noget tørret chili (eter behag).
Lad det lige stå og karamelisere lidt……..muuuuuums.

Efter ca. 15 minutter på høj/semihøj varme, kommes 2 dåser hakkede tomater og salt/peber i.
Lad det lige samle sig lidt.

Nu kommer det spændende! Det skal gå lidt tjept, for at alle æg får omtrent lige meget.
Tag en spiseske og lav en fordybning ad gangen, og slå et æg ud i den.
Hurtig hurtig…..og låg på!
Giv hele herligheden 3-4 minutter.

Varm i mens nogle mexi pandekager, riv lidt cheddar.
VÆRSGO OG SPIS!!

Next stop Veggie Soup Delish til aften………muuuums med mums på!

Og husk så….kryds de fingre Smiley og have a goodden derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar