tirsdag den 22. oktober 2013

Efterårsferien, der blev væk….. ihvertfald brugt :)

Sikke en dejlig efterårsferie vi har haft Smiley
Og mens jeg skriver, glemmer jeg for en stund, alt det kedelige, der kom bagefter, og føler mig alligevel lidt priviligeret.

 

barremacaronskaviar

 

Vi lagde ud med en F.E.D. koncert med John Mayer i Boxen. Den var vi lige 3/4 familie(Pjottedrengen, Lassefar og lille mig), der havde ventet rigtig længe på,
og selvom at der indimellem var en meget dominerende stortromme, blev alt tilgivet, når de bløde, akkustiske toner, fra både guitar og John, strømmede ud af anlægget.
Bag ham drev natten og dagen over “lærredet”, sammen med bl.a. dukketeaterstjerner, rosenblade og surrealistiske cyberbølger.
Han påstod han ikke var helt på toppen endnu, men jeg synes faktisk at han var helt i top Smiley med åben mund.

2013-10-15 22.16.27    2013-10-15 22.33.08    2013-10-15 23.06.44    2013-10-15 22.54.22 

Dagen derpå afsted det gik mod Tossernes Paradis, til en ordentlig røvfuld hygge, snak,
Hestoniering ( ja, et helt nyt udtryk), anden madlavning, gin/rom, spa og luftklaver…….uh det var nice!
Ungerne så vi nærmest ikke noget til….hahaha….jeg er så taknemmelig for at alle ungerne nyder hinandens selskab. Hvor heldig har man lov at være!?


Da jeg havde klaget min nød over at jeg pt løber “mod mig selv” – som om jeg har en lille engel og djævel på skulderen – besluttede mine 2 løbe buddies, Lassefar og T2, at lave noget mindtrick på mig.
”Narj, narj, vi løber uden lyd i dag!”, “Jaerh, vi tager en lille i dag og i morgen!”………. AS IF!!
De tog røven på mig, og lokkede mig med på en 3 km, der i virkeligheden var på 5,6 km……hahahahhaha…..”Seeeeee, du kan jo godt!” Smiley Thanks guys! Nej, virkelig…tak!

 

barremacaronskaviar


Herr Jürgen og jeg var da også lidt på madplaneten – hollaop, fake alt muligtSmiley.
Ham Heston har den sygeste fantasiSmiley, der blinker!
Han havde fundet på “spejlæg med kaviar, wasabi og guld”…. som i virkeligheden var panecotta, citronfromage og lakrids-gele-perler! :)…så cool lavet.

2013-10-18 18.56.20  2013-10-18 18.56.41

Jeg fandt på en upside-down thingy, som skulle forestille en sky over en skovbund. Jeg lavede en skitse om torsdagen, og det kom da meget godt derhen af…..
2013-10-18 21.46.04
Den bestod af hvid chokolademousse, smagt til med hindbæressens og tilsat blå pastafarve.
Bunden blev skabt af kokos, farvet med grøn pastafarve, revet grøn fondant, karamelliserede æble og ingefær stykker,
pistacienødder, frysetørrede jordbær og sidst men ikke mindst kandiserede rosenblade. Sukkerkvalme, siger jeg lige, men hollaop, hvor blev den fantastisk at se på!
Det var ikke meningen at moussen skulle dryppe, men det så virkelig cool ud!

2013-10-18 20.49.30-1 

Rødt hjerte

Turen til Sjælland bød også på turbovisitter…..jojo…. jeg nævner i flæng:
Farfruen, Den Lange (nu hos Sweetheart), den lidt mindre, IKEA og Specialkøbmanden…….uuuuuuuuh!
ALtsammen så dejligt og lækkert, at hjertet hopper lidt ekstra.

 

barremacaronskaviar

 

2013-10-18 01.33.03 Og her til sidst lige et portræt af mig, som Humlebien har lavet.
Et øje i maven og klatter på gulvet. Dem til højre er klatter- klatter. Den til venstre er min hjerne som jeg, ifølge kunstneren, “har lagt”.
Lidt ret har han jo Smiley med åben mund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar