lørdag den 17. august 2013

Mad til folket…også en slags flyttehjælp :)

Idag skal nogle af vores venner flytte i et lille rækkehus, og vi vil naturligvis hjælpe til.
Jeg spurgte om jeg ikke skulle lave noget mam til flyttefolkene, og jo tak da Smiley, så det er jeg igang med.

Uhhhhh det dufter daarjligt.
Jeg har valgt at lave en spaghetti sag, som jeg lavede sammen med Jokke i Tossernes Paradis ( årets sommerferie extravaganza i Hillerød) – en lækker “ vi bruger lige det vi har”-ret.
Og uhhhh vi havde nogle skønne dingen und sachen,  vi kunne bruge!

I dag har den så fået sit navn “ Heksegryden”……..ved ikke helt om det er Jokke eller mig,d er hentydes til , men her kommer opskriften.
”Jokke….find dine goggles!” Smiley

 

Heksegryde

500 g. oksekød
1 mellemstort hakket løg
3 fed, grofthakket hvidløg
1 chorizo pølse, skåret i tern
1 bdt snittet forårsløg
1 bakke  hakkede champignon (kan undlades)
1-2 flasker tomatpure/sauce
frisk salvie og rosmarin, hakkes let
Oliven olie
Salt og peber

 

Varm olien op i en tykbundet gryde, og tilføj løg og hvidløg.
Når de er gennemsigtige, kom oksekødet i, og brun det.

Kom lidt olie på en pande, og smid chorizoen heri.
TIlføj forårsløg ( og champignon) – lad det hygge sig lidt.
Kom tomatsaucen heri og rør rundt.
Til sidst tilsættes de friske krydderurter.
2013-08-17 13.02.51

Nu hældes chorizosaucen over oksekødet, der røres godt sammen, og nu bare kan simre simre simre og sprede en fantastisk duft Smiley


Kog nogle spaghettier til, og server med friskrevet parmesan og et godt brød.
2013-08-08 18.55.09

 

Buon appetito ….(eller hvad det hedder)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar