mandag den 19. august 2013

ØØØØØØØØØØØØØØØØØF!

“Hvis du havde glemt en aftale, havde de trukket dine dagpenge! Men nu hvor de selv har lavet en fejl, hva så!?”

 

Ja godt spørgsmål, Lassefar!!

Jeg skruer lige tiden tilbage til da mit løntilskudsjob desværre måtte ophøre (slut april).
Straks kontaktede jeg min “rådgiver” på Jobcentret, og fik aftalt et møde indenfor 14 dage.
Med blod på tanden undersøgte jeg mine muligheder, og mærkede efter, hvad jeg godt kunne tænke mig, at arbejde med…. INDEN mødet.
Jeg tog til mødet og fremlagde et forslag om at komme igang med IT support uddannelsen. Grundforløbet varer 20 uger, og foregår i Sønderborg.
Hun ville undersøge mulighederne for at jeg kunne få de ekstra 14 ugers uddannelse…..jeg har jo kun krav på 6 uger.
Fint Fint. Smiley

Inden jeg gik hjem for at vente i spænding, spurgte jeg til hvornår min dagpengeperiode ville udløbe….svaret var Juni 2014.
Jeg studsede, for jeg mente selv at det udløb i Januar, og spurgte igen om hun var sikker….”yes yes. Det må lige være blevet opdateret”, var svaret.
Hmmmmm….Ja jeg har jo været i gang med forskelligt, kursus, 1 måneds job, løntilskud….måske det rykker på datoen!?

 

HOST HOST HOOOOOOOOOOOST!!! Er I stadig med? For nu bliver det sjovt!

I dag 3 måneder senere skulle jeg så til et nyt møde, opsat af JobCentret.
Og guddødemig om hun ikke starter med at spørge hvad jeg kunne tænke mig eller noget lignende!!

KDS: ”Tja, jeg havde jo ventet at høre nyt fra dig angående den uddannelse vi talte om sidst.”

JOBDAME: “ Hvad var det for noget?”  bladre bladre bladre.

KDS” Du skulle snakke med din ledelse om de kunne bevillige IT support uddannelsen! Men nu er uddannelsen jo gået igang.”

JOBDAME: “mumle mumle hvad er ..mumle “ bladre bladre…rejser sig op og bladrer videre i en anden bunke….”Åh ja, her er det! Ved du hvornår der starter hold?”

KDS:” Til januar” Trist smiley

JOBDAME” SÅ melder du dig bare på der!!” Smiley tadaaaaaaaaaa.

KDS: ”Ok….hmmm…kan du ikke lige tjekke min udløbsdato igen, så vi er sikre på at jeg kan nå det!?”

JOBDAME:” Joda, øjeblik……..12. Januar 2014”

Inden i mit hovede siger det: WHATTHEHELL!?????AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! 12FRIGGINJANUAR2014!???
Klappen gik helt ned hos mig.
Heldigvis var Lassefar med – ligesom sidst – så jeg sad ikke med den helt alene.
Tror lige at min gode gamle ven, Stressy, meldte sig på banen PRONTO Trist smiley

Hun begynder så at ringe rundt, men kan først få fat i een med forstand på uddannelsen i morgen!! Og DER vil hun give mig besked om hun har fået mig ind alligevel! Hidsig smiley

 

På det her tidspunkt er jeg bare helt slukket.
Jeg synes faktisk at hun er rigtig sød, men knallerten har jo lige ødelagt mine muligheder!!
Men hvad sker der ved det???

 

Endnu engang er man reduceret til et nummer i rækken, også selvom at jeg pludselig bare kan starte på hvad som helst fordi hun har “fucket op”.
Indebrændt og træt af systemet.

 

op 14 dage kan jeg så tage en sludder for en sladder med Akassen….dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar