tirsdag den 9. juli 2013

I æ køks

FIk langt om længe taget mig sammen til at få plukket hyldeblomster…..i 11. time, kan man vist sige Smiley
Heldigvis er jegt udstyret med et langt barn, der kan få fat i de lidt pænere skærme oppe i træet….ahhahaha tak, lange barn!

 

Så for noget tid siden, en af værterne på tvFri lave hyldeblomstsaft med ingefær. Og der stopper begejstringen…..for hollaop, hun var ud over inputtet med ingefæren, VIRKELIG ringe.

 

Men hvorom alting er efterlod hun mig da med lidt ny inspiration, så da jeg endelig fik mig taget sammen, blev det til denne herlighed.
2013-07-08 15.11.30

30 hyldeblomstskærme
3 citroner
Ingefær, ca 2x4cm i små tern
1 kanelstang
2 stk. stjerneanis
1 kg rørsukker
½ kg brun farin
30 g citronsyre
2 l vand

 

Rørsukker, brun farin og citronsyre opløses i det kogende vand. De øvrige ingredienser lægges i lag ( eller not) i en gryde. Hæld sukkervandet over, låg på og på køl…vente røre vente røre Smiley med åben mund

Jeg er MEGET spændt på at smage :)…..om 3-5 dage.
The schmell is marvelous!

 

Om lidt skal jeg i gang med en fødselsdagskage til den bedste Tina, jeg kender….det bliver spændende. Har ikke lavet sådan een som den her før.
Håber den bliver god og at hun kan li’ den. Uuuuuuuuuuuuh
Trurd bare aat jaj skall snaakke amerikaansk med deen, soo bliur dee gått! Smiley med tungen ud af munden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar