onsdag den 17. april 2013

Nye tider…nedtælling 3..

Min krop, mit hår, min manglende rygrad, mit manglende overskud og evne til at tage mig sammen og deraf afledt – mit ledsager, “Stress”…jeg kunne blive ved!

UF, hvor er jeg træt af mig selv!!!……..kender du det?

Men lørdag eftermiddag, hvor jeg trådte ud af badet, nede i det lokale Fitness center, og så mig i spejlet, skete der et eller andet.
Jeg kiggede på mit hår og førte denne samtale med mig selv:

K1: ”hmmm…..tror det skal af! Helt i bund – sådan superkortagtigt!”           

K2: ”Hey! Hvad siger du til at du så efterfølgende ikke må gå til frisøren før du vejer 70 kg!?”

(min ryger normalvægt var 59-62kg……status pt 76!!)

K1: “Genialt! DEAL!”

Den idé har sat sig fast, og har spundet lidt flere af sig – eksempelvis skal der gøres noget ved mine vaner.
For nylig forsøgte jeg mig i en periode med nul kulhydrat, men der sagde mavsen stop…..HELT STOP! Og jeg mener absolut stop, som i “Klyx-og-magnesium-næste-stop-Thea-Bona”- stop. Argh!
Jeg er igang med at finde forskellige fødevarer som vil være gode for mig, når jeg lægger mine vaner om.
Mandler, avocado, citron, ingefær og hvidløg er ihvertfald nogle af mine gode venner:)

2013-01-03 17.39.11

En anden beslutning er at melde mig til et 10km løb i sensommeren – puha!
Så langt har jeg aldrig tidligere løbet, men hey…een gang skal være den første:)

Imorges var så min første udendørs løbetur i “Jegkanikkehuskehvorlænge”! Det gik ok – ikke super fedt eller hurtigt. En minirute på 2km.
MEN 2 km er så nok til at få åndedrætsbesvær, ondt i ørerne og halsen…..hahahha sikke et skravl.

Træningen kommer til at fordele sig med 2-3 gange i løbet af ugen i fitness, løbebånd og store muskelgrupper.
Når jeg har hjemmearbejdsdage, kan jeg løbe udendørs om morgenen

Nogen/Mange vil sikkert mene at jeg er skrubskør – en enkel har endda sagt det til mit åbne ansigt:) - og det er ok.
Det er jo ikke andres holdninger og følelser, jeg skal forholde mig til.

Nu er det mig!

3 kommentarer:

  1. SÅDAN.... YOU ROCK !!! AND YOU CAN DO IT....
    Jeg er lige bag dig og følger trop så godt jeg kan - og skal nok være dit eget personlige heppekor ;)
    YOU GO GIRL....

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet